Najnowsze wpisy

Łukasz Turkowski o zawodzie Interactive Media Plannera

Czytaj dalej

Jak zostałeś Interactive Media Managerem? Jak wyglądają szczeble kariery na tym stanowisku?

Najprościej jest aplikować do programu stażowego lub ubiegać się o praktyki w jednym z podmiotów branży komunikacji marketingowej posiadającym kompetencje mediowe. Na początku praca ta wymaga poznania narzędzi pracy plannerów i specyfiki kanałów mediowych. Z czasem można specjalizować się w określonym obszarze, budując w nim swoje kompetencje i zyskując na przykład własny zespół, lub rozwijać się interdyscyplinarnie, kształtując umiejętności potrzebne do kompleksowego zarządzania biznesem.

Co należy do obowiązków Interactive Media Managera?

Moja praca jest definiowana głównie przez charakter agencji, w której pracuję. Z jednej strony pełnię funkcję mediowego konsultanta, który dostarcza danych ze źródeł cyfrowych potrzebnych strategom do ich analiz oraz narzędzi i starterów mediowych dla kreacji, a z drugiej strony tworzę strategie mediowe na potrzeby kampanii i projektów klientów. Jak trzeba zaplanuję i przeprowadzę kampanię w mediach interaktywnych. 🙂

Kogo poszukuje się na stanowisko Interactive Media Managera? Jakie umiejętności miękkie i twarde są potrzebne?

Osoby z pozytywną zajawką na media i technologie, potrafiące sprawnie liczyć i analizować dane. Ludzie o wysokich umiejętnościach komunikacyjnych i prezentacyjnych.

Co jest najciekawsze dla Ciebie w pracy Interactive Media Managera?

Interdyscyplinarny charakter pracy wymagający analitycznego myślenia, otwartości na technologię i jej funkcjonowanie, zrozumienia roli komunikacji i kreacji. Ostatecznie najciekawsza jest egzekucja kampanii, przy której pracowaliśmy od A do Z.

Jakie są największe minusy, a jakie plusy tej pracy?

Presja i nieregularny czas pracy – trzeba być gotowym na okresy, gdy pracę będziemy rozpoczynać bladym świtem, a kończyć późnym wieczorem, czasem nocą. Oferty, analizy lub zaskakująco krótki czas na ustawienie kampanii wymagają często intensywnej pracy. Chociaż dotyczy to głównie osób na stanowiskach seniorskich i menedżerskich.

Jak kształtują się zarobki na tym stanowisku?

Skalę zarobków prezentuje badanie SKM SAR, natomiast firmy stosują systemy motywacyjne uzależniające wypłaty od wyników. Dlatego najlepiej przeprowadzić wywiad środowiskowy, by poznać realne świadczenia w konkretnej firmie.

Gdzie szukać pracy jako Interactive Media Manager?

Pracę o takim zakresie kompetencji znajdziemy w domach mediowych, agencjach interaktywnych oraz agencjach reklamowych posiadających działy mediowe. Droga do tego stanowiska nie będzie wyglądała podobnie w każdym z tych podmiotów, ale wymagania stawia się zbliżone.

Co poradziłbyś osobom, które zamierzają w przyszłości zostać Interactive Media Managerem?

Najważniejsze to nie bać się zacząć od zera. Poza tym: ciekawość i zacięcie do poznawania nowych technologii. Krytyczne myślenie, by diagnozować PR-ową ściemę i wybierać najlepsze rozwiązania. Otwarta głowa na wiedzę wykraczającą daleko poza planowanie mediów – wiedzę pozwalającą spojrzeć szeroko na potrzeby klientów, współpracę z innymi działami. Ostatecznie na efektywne i ciekawe kampanie składa się praca wielu specjalistów.

 

Źródło: nowymarketing.pl

DDB&tribal

Opublikowany Kwiecień 5, 2016 at 5:12pm

The Big Won Ranking: DDB&tribal najbardziej kreatywną polską agencją

Czytaj dalej

Antyapps.pl: Brandowane produkty nie muszą być słabe – 2forU

Czytaj dalej

DDB&tribal 15 lat w programie Grasz o Staż

Czytaj dalej

Marcin Trzepla dla interaktywnie.com – Facebook Live to nowe możliwości dla firm i zagrożenie dla Periscope

Czytaj dalej

Lepsza strona kreacji. Zuza Duchniewska – Sobczak

Czytaj dalej

Firmy chętnie sięgają po celebrytów. Joanna Karwowska-Koza dla gazety „Parkiet”

Czytaj dalej

Ania Jędryka o pracy w social mediach

Czytaj dalej

nowymarketing.pl: Magda Witosław o pracy accounta

Czytaj dalej

Amir Kassaei: The end of false recognitions

O tym, dokąd zmierza branża reklamowa i dlaczego DDB się temu kierunkowi sprzeciwia.

Czytaj dalej