Najnowsze wpisy

Marcin Trzepla dla interaktywnie.com – Facebook Live to nowe możliwości dla firm i zagrożenie dla Periscope

Czytaj dalej

Periscope nigdy w Polsce tak naprawdę się nie zadomowił. Jego ubiegłoroczny launch był ciekawostką i w takich kategoriach nadal bym go klasyfikował. Trudno sobie wyobrazić aby również poza granicami Polski Periscope podjął rzuconą przez Facebooka rękawicę.

W mojej ocenie tylko Facebook może naprawdę spopularyzować taką formę komunikacji z konsumentami. Dlaczego? Przede wszystkim zintegrowany live streaming w ramach Facebooka to zdecydowanie mniejsza bariera wejścia. Nie wymaga ściągnięcia dedykowanej aplikacji oraz zakładania konta w celu zalogowania się do niej.

W przypadku Facebooka sprawa jest prosta: nasz film wyświetla się w feedzie użytkowników, tym samym, któremu poświęcają średnio kilka godzin dziennie. Kolejną zaletą streamów na Facebooku jest fakt, że po zakończeniu przekazu nie znikają one, tak jak ma to miejsce w przypadku Periscope, ale zapisują się na stałe na profilach i fanpage’ach. Dzięki temu każdy, kto przegapił nadawanie na żywo może wrócić do opublikowanego materiału. Live streamingi lądują na górze Aktualności w trakcie trwania przekazu na żywo, przez co nie giną w natłoku treści, tym samym docierając do szerszego grona odbiorców niż standardowe filmy. Dodatkowo Facebook zadbał o prosty i skuteczny sposób informowania użytkowników o transmisji – natychmiastowe powiadomienia o ich rozpoczęciu. Tego typu funkcji sprawiającej, że użytkownik automatycznie zostanie poinformowany o streamie nie ma np. YouTube.

Najistotniejszą przewagą Facebooka nad konkurencją jest możliwy zasięg oraz czas poświęcany mu przez użytkowników. Pod tym względem portal Zuckerberga nie ma i jeszcze długo nie będzie mieć sobie równych.

 

Źródło: interaktywnie.com

DDB&tribal

Opublikowany Marzec 7, 2016 at 4:52pm

Lepsza strona kreacji. Zuza Duchniewska – Sobczak

Czytaj dalej

Firmy chętnie sięgają po celebrytów. Joanna Karwowska-Koza dla gazety „Parkiet”

Czytaj dalej

Ania Jędryka o pracy w social mediach

Czytaj dalej

nowymarketing.pl: Magda Witosław o pracy accounta

Czytaj dalej

Amir Kassaei: The end of false recognitions

O tym, dokąd zmierza branża reklamowa i dlaczego DDB się temu kierunkowi sprzeciwia.

Czytaj dalej

Jak zostałeś strategiem? Michał Gonera dla nowymarketing.pl

Czytaj dalej

Maciej Waligóra członkiem jury ADC Global

Czytaj dalej

Krzysztof Dębski dla wirtualnemedia.pl – Content Marketing

Czytaj dalej

Łukasz Turkowski: podsumowanie roku dla wirtualnemedia.pl – social media

Czytaj dalej